ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Process Engineering
  • Master Theses - 12118
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Process Engineering
  • Master Theses - 12118
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Separace voda-plyn, demistér

Water-gas separation, demister

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jaromír Moureček
Supervisor
Netušil Michal
Opponent
Bedřich Stanislav
Field of study
Procesní inženýrství
Study program
Energetika a procesní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav procesní a zpracovatelské techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá návrhem a validací opatření pro efektivní separaci kapalné fáze z proudu plynu v kontextu sacích systémů používaných v automobilovém průmyslu. Cílem je snížit množství vody pronikající do filtračního systému vozidla. Hlavní výzvou je integrace řešení bez zásahů do stávající konstrukce systému a minimalizace tlakové ztráty. Práce čerpá inspiraci z chemického průmyslu, kde se k separaci kapek úspěšně využívají demistery. Tyto zařízení pracují na principu zachycování kapek na drátcích a jejich následného odvádění. Výzkum zahrnuje návrh demisteru a jejich optimalizaci ve třech optimalizačních smyčkách, přičemž důraz je kladen na dosažení požadované odlučivosti při zachování nízké tlakové ztráty.
 
The thesis deals with the design and validation of measures for the effective separation of the liquid phase from the gas stream in the context of suction systems used in the automotive industry. The aim is to reduce the amount of water penetrating the vehicle's filtration system. The main challenges are the integration of the solution without interfering with the existing system design and minimizing the pressure loss. The work draws inspiration from the chemical industry, where demisters are successfully used for droplet separation. These devices work on the principle of capturing drops on wires and their subsequent discharge. The research includes demisters design and their optimization in three optimization loops, with emphasis on achieving the required separation efficiency while maintaining low pressure loss.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120660
View/Open
PLNY_TEXT (3.128Mb)
PRILOHA (107.2Kb)
PRILOHA (89.87Kb)
PRILOHA (144.1Kb)
PRILOHA (134.2Kb)
PRILOHA (24.70Mb)
PRILOHA (38.16Mb)
PRILOHA (29.65Mb)
POSUDEK (74.33Kb)
POSUDEK (75.73Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12118 [160]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV