ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Measurement
  • Master Theses - 13138
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Measurement
  • Master Theses - 13138
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programové vybavení modulu LIN Gateway

LIN Gateway Firmware

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Recep Koca
Supervisor
Novák Jiří
Opponent
Sehnal Jiří
Study program
Cybernetics and Robotics
Institutions assigning rank
katedra měření



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Moderní automobilové systémy vyžadují robustní komunikační sítě pro efektivní integraci více řídicích jednotek (ECU). Tato diplomová práce představuje návrh a implementaci vylepšeného firmware gateway mezi protokoly Local Interconnect Network (LIN), Controller Area Network (CAN) a CAN Flexible Data Rate (CAN FD). Gateway je zaměřena na testování a validaci komunikace LIN v automobilových systémech. Hlavními vylepšeními této gateway jsou přidání podpory CAN FD, možnost ukládání konfigurace pro LIN zprávy, rozšířená simulace závad a podpora dyna-mického vykonávání příkazů. Zvýšený výpočetní výkon a dostupnost většího počtu pinů řeší mnoho problémů, které byly vlastní předchozím návrhům s omezenými mikrořadiči. Modul je navržen tak, aby poskytoval až osm kanálů LIN a podporoval různé simulace závad, například přerušení vodiče, poškození kontrolního součtu (checksum corruption) nebo blokování kanálu. Přepracování software přineslo zvýšení funkcionality zahrnutím ukládání a načítání konfigurací LIN zpráv, modifikaci LIN zpráv přes CAN FD a automatické načítání předdefinovaných nastavení. Hardwarová vylepšení zahrnují přepracované schéma zapojení, efektivní distribuci energie a kompaktní návrh desky plošných spojů (PCB), což zajišťuje kompatibilitu se stávajícími automobilovými systémy. Důkladné testování prokázalo spolehlivost systému, včetně simulací generování závad tam, kde to bylo potřeba. Tato práce navrhuje pokroky potřebné ke zlepšení spolehlivosti a flexibility v automobilových sítích, což přispívá k bezpečnějším a spolehlivějším elektronickým systémům v moderních vozidlech.
 
Modern automotive systems require robust communication networks to integrate multiple Electronic Control Units (ECUs) efficiently. This thesis presents the design and implementation of an upgraded LIN gateway firmware that can be controlled by Controller Area Network (CAN), and CAN Flexible Data Rate (CAN FD) protocols. The gateway focuses on testing and validating the Local Interconnect Network (LIN) communication in automotive systems. The gateway now includes improvements such as CAN FD support, configuration storage for LIN messages, enhanced fault simulation, and even support for dynamic execution of commands. The increased processing power and the availability of a higher number of pins have resolved many issues inherent in previous designs due to their respective microcontrollers. The module is designed to provide up to eight LIN channels and supports the generation of various faults, including broken wire errors, checksum corruption, or blocking of a channel. Functionality was increased in the firmware redesign to include saving and loading of configurations of the LIN messages, modification of LIN messages via CAN FD, and an autoload for predefined settings. Hardware upgrades include redesigned schematics, efficient power distribution, and compact PCB layout to ensure compatibility with existing automotive systems. Thorough testing proved its reliability by simulating fault generation where necessary. This thesis proposes advances needed to improve reliability and flexibility in automotive networks, aiming for safer and more dependable electronically enabled vehicle systems.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120307
View/Open
POSUDEK (941.1Kb)
PLNY_TEXT (9.270Mb)
POSUDEK (643.0Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13138 [417]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Automatické nastavování PID regulátorů pomocí neuronových sítí 

    Author: Azamat Almazbek Uulu; Supervisor: Oswald Cyril; Opponent: Kuchař Michal
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-02-05)
    Tato bakalářská práce se zabývá využitím neuronových sítí pro automatické nastavování PID regulátorů. Hlavním cílem je vyvinout a implementovat systém kombinující LSTM a RBF sítě pro adaptivní řízení. Práce obsahuje ...
  • Analýza mechanizmů kontroly rychlosti datového toku na transportní vrstvě 

    Author: Rubín Jan; Supervisor: Černý Viktor; Opponent: Smítka Jiří
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-10)
    Obsahem této bakalářské práce je analýza mechanizmů kontroly rychlosti datového toku na transportní vrstvě. Řada mechanizmů, které řeší problém zahlcení sítě, je již v protokolu TCP implementována. Některá řešení ale nejsou ...
  • Porovnání systémů pro pokročilou správu připojení k síti 

    Author: Lauer Ondřej; Supervisor: Černý Viktor; Opponent: Bílý Martin
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-09)
    V této bakalářské práci jsem řešil problém výběru a částečné implementace vhodného open-source systému pro pokročilou správu uživatelů pro fakultní síť FIT ČVUT v Praze. Literární rešerše práce se zabývá porovnáním dostupných ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV