ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh postupu pro přiblížení okruhem na letiště LKPR

Proposal of Circle to Land Procedure for LKPR Airport

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Kryštof Krs
Supervisor
Pilmannová Terézia
Opponent
Žižka Jan
Study program
Provoz a řízení letecké dopravy
Institutions assigning rank
katedra letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zaměřuje na přiblížení okruhem na letišti Václava Havla v Praze. Úkolem je prověřit současný stav postupu a navrhnout postup pro přiblížení okruhem, tak aby využíval předepsanou trať letu. Analýza se soustředí na klíčové faktory, které ovlivňují návrh přístrojového postupu. Důležitou součástí této práce je validace navrženého postupu prostřednictvím několika způsobů, mezi něž patří validace v simulátoru řízení letového provozu. Další testování probíhá s využitím pokročilého letového simulátoru, čímž se zajistí komplexní přehled o jeho provozních vlastnostech. Výstupy této práce by měly poskytnout praktické porovnání současného a nově navrženého postupu z pohledu provozních faktorů. Výsledky práce ukazují, že nově navržený postup je validní a proveditelný.
 
This thesis focuses on the circling approach at Václav Havel Airport in Prague. The task is to examine the current state of the procedure and to design the procedure to use the prescribed flight track. The analysis focuses on the key factors that influence the design of the instrument procedure. An important part of this work is the validation of the proposed procedure through several means, including validation in an air traffic control simulator. Further testing is conducted using an advanced flight simulator to provide a comprehensive view of its operational characteristics. The outputs of this work should provide a practical comparison of the current and newly proposed approach in terms of operational factors. The results show that the newly proposed procedure is valid and feasible.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120225
View/Open
POSUDEK (2.318Mb)
POSUDEK (2.163Mb)
PLNY_TEXT (10.55Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 16121 [562]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV