ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Nuclear Sciences and Physical Engineering
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 14118
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Nuclear Sciences and Physical Engineering
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 14118
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Model neuronové sítě s využitím zpětné vazby

Neural Network Model Using Reinforcement Learning

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Nichita Vatamaniuc
Supervisor
Liška Tomáš
Opponent
Virius Miroslav
Field of study
Aplikace softwarového inženýrství
Study program
Aplikace přírodních věd
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství
Defended
2020-09-02



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Díky velkému pokroku ve výkonnosti počítač v posledních letech rozvoj umělé inteligence a zájem o její využívání exponenciálně stoupá. Spousta algoritmů strojového učení byla vymyšlena už v minulém století, ale používaní těchto algoritmů bylo omezeno výkonností počítače·. Jedním z perspektivních a zajímavých algoritmů je algoritmus zpětnovazebního učení, který například dokáže naučit neuronovou síť hrát určité videohry na základě minimální informace, jak ukázal tým DeepMind na příkladě her Atari 2600. Tato práce se zabývá výzkumem současných algoritmů strojového učení, implementací neuronové sítě na základě algoritmu zpětnovazebního učení a aplikace naučeného modelu na jednoduchých videohrách
 
With great advances in computer performance in recent years the interest and development of artificial intelligence grows exponentially. Contrary to popular belief, a lot of machine learning algorithms were invented in the last century, but application of them was bounded by computers performance. An example of a perspective and interesting algorithms is Reinforcement learning, that can train neural networks to play some video games on the basis of minimal information like was demonstrated by DeepMind team with the example of Atari 2600 games. This paper focuses on researching contemporary algorithms of Machine Learning, implementing a neural network based on Reinforcement Learning and applying a trained model on simple video games
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/119382
View/Open
PLNY_TEXT (2.186Mb)
POSUDEK (65.87Kb)
POSUDEK (128.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 14118 [60]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV