Studie brzdového systému elektrické lokomotivy s maximální rychlost 230 km/h
A study of braking system of electric locomotive with a maximum speed of 230 km/h
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Aleš Tauchen
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Pechar Stanislav
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdného systému vysokorychlostní lokomotivy s nápravovým zatížením 22 t/nápravu dosahující provozní rychlosti 230 km/h. V rešeršní části je vypracovaný přehled historických a dnes používaných vysokorychlostních lokomotiv. Dále rešerše obsahuje dělení a popis jednotlivých brzd vysokorychlostních lokomotiv. V navazující praktické části je odvozen postup výpočtu jednotlivých dílčích brzdových parametrů, které jsou následně využity v konkrétních výpočtech. Výpočty jsou zaměřeny na zábrzdné dráhy při použití samočinného pneumatického systému a elektrodynamického brzdného systému. The bachelor thesis deals with the design of the braking system of a high-speed locomotive with axle load of 22 t/axle reaching an operating speed of 230 km/h. In the research part an overview of historical and currently used high-speed locomotives is made. Furthermore, the research contains the division and description of individual brakes of high-speed locomotives. In the following practical part, the procedure of calculation of individual partial parameters is derived. These parameters are then used for specific calculations. The calculations are focused on braking track when using a self-acting brake and an electrodynamic brake.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]