Analýza možností tvorby radiálních anamorfóz dostupnosti cílů po železniční síti v českých zemích
Analysis of the possibilities of creating radial cartograms of availability over railway network in the Czech lands
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Marek Hádlík
Vedoucí práce
Janata Tomáš
Oponent práce
Mužík František
Studijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
Katedra geomatikyObhájeno
2024-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kartografické výstupy využívající radiální anamorfózu. Práce zahrnuje rešerši stavu řešení této problematiky včetně analýzy anamorfních map, které vizualizují prostorové jevy s ohledem na specifické potřeby a požadavky. Výsledné mapové výstupy poskytují ucelený přehled o dostupnosti daných cílů prostřednictvím železniční sítě a nabízejí možnosti dalšího výzkum a aplikace v oblasti dopravy. Praktickým výsledkem práce jsou anamorfované mapy, zobrazující časovou dostupnost Z Prahy po železniční síti na území dnešní České republiky v letech 1944, 1981, 2003 a 2024. This bachelor thesis focuses on cartographic outputs utilizing radial cartogram. The work includes a review of the current state of the issue complemented with analysis of creation of anamorphic maps, which visualize spatial phenomena tailored to specific needs and requirements. The resulting map outputs provide a comprehensive overview of the accessibility of given destinations via the railway network and offer opportunities for further research and applications in the field of transportation. The practical outcome of the work consists of anamorphic maps illustrating the time availability of Prague over the railway network in the territory of the present-day Czech Republic for the years 1944, 1981, 2003, and 2024.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11155 [155]