Návrh letmo betonované konstrukce na dálnici D11, úsek 1109
Design of a bridge structure erected by balanced cantilevers method on the D11 motorway, section 1109
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matěj Zerner
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Matoušek Ondřej
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2024-06-27Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá statickým návrhem hlavní nosné konstrukce dálničního mostu stavěného metodou letmé betonáže. Most se nachází na dálnici D11 Trutnov – hranice ČR/PL. Konstrukce má celkovou délku 712 m a skládá se z pěti polí o rozpětí 60 m + 85 m + 120 m + 120 m + 120 m + 120 m + 85 m. Příčný řez je tvořen komorovým betonovým průřezem s proměnnou výškou. The bachelor thesis deals with the static design of the main load-bearing structure of a motorway bridge built by the method of cantilever casting. The bridge is located on the motorway D11 Trutnov - Czech Republic/PL border The structure has a total length of 712 m and consists of five spans of 60 m + 85 m + 120 m + 120 m + 120 m + 120 m + 85 m. The cross-section consists of a chambered concrete section with variable height.
Collections
- Bakalářské práce - 11133 [584]