Analýza rotoru multikoptéry při nízkém Reynoldsově čísle
Analysis of multicopter rotor at low Reynolds number
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Pavel Růžička
Supervisor
Klesa Jan
Opponent
Čenský Tomáš
Field of study
Letadla a bezpilotní systémyStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá analýzou rotoru multikoptéry při nízkém Reynoldsově čísle. Úvodní část je věnována metodám aerodynamické analýzy rotoru multikoptéry nacházející se ve visu. Na základě získaných teoretických poznatků byla provedena numerická simulace rotoru multikoptéry ve visu pomocí výpočetní dynamiky tekutin. Výsledky analýzy následně posloužily jako vstupní data pro optimalizaci geometrie rotoru, v rámci níž byla použita Newtonova metoda. Část optimalizačního procesu byla implementována do výpočetního prostředí MATLAB. V závěru práce je věnován prostor 3D tisku rotorů, jejich pevnostní kontrole v programu Abaqus a experimentálnímu měření k ověření správnosti výsledků získaných pomocí výpočetní dynamiky tekutin. The Master thesis deals with the analysis of a multicopter rotor at low Reynolds number. The introductory part is devoted to the methods of aerodynamic analysis of the rotor of a multicopter in hover. Based on the theoretical knowledge obtained, numerical simulation of the rotor of multicopter in the hover was performed using Computational Fluid Dynamics. The results of the analysis were subsequently used as input data for rotor geometry optimization, in which Newton's method was applied. Part of the optimization process was implemented in the MATLAB. The thesis concludes with the 3D printing of the rotors, their strength analysis in Abaqus and experimental measurements to verify the accuracy of the results obtained by Computational Fluid Dynamics.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [159]