Automatizace přidělování kamionových přeprav dopravcům
Automation of truck transport assignment among carrier companies
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Beneš
Supervisor
Komárek Martin
Opponent
Klouda Karel
Field of study
Umělá inteligence 2021Study program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Mnoho logistických firem nedisponuje dostatečnými zdroji pro pokrytí celého dodavatelského řetězce, což je nutí spolupracovat s dalšími přepravci, s jejichž pomocí je doručení zboží od odesílatele k příjemci zaručeno. Dispečeři těchto logistických firem jsou pak denně zodpovědni za přidělení přepravních zakázek spolupracujícím přepravcům, což při vyšších počtech zakázek a přepravců představuje složitý, časově náročný úkol. Cílem této práce je automatizovat proces přiřazování přepravních zakázek spolupracujícím přepravcům. Pro řešení tohoto problému byl navržen hladový algoritmus, který byl následně porovnán s k-plus algoritmem pro anticlustering a manuálním přiřazením provedeným dispečery. Many logistics companies are unable to cover the entire supply chain with their own resources and instead work with other carriers to ensure the delivery of goods from sender to recipient. Every day, the dispatchers of these companies have to assign transport orders to the cooperating companies, which becomes a complex task as the number of orders and cooperating carriers increases. This thesis aims to automate the assignment of transport orders among cooperating carriers. To solve this problem, a greedy algorithm has been proposed and compared with the k-plus anticlustering algorithm, as well as with the manual assignment performed by dispatchers.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [369]