ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vektorová grafika s podporou implicitních křivek

Vector Graphics with Suport for Implicit Curves

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vojtěch Nesvačil
Supervisor
Čmolík Ladislav
Opponent
Kohout Josef
Field of study
Základy umělé inteligence a počítačových věd
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra kybernetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním vektorové grafiky s podporou implicitních křivek. Vykreslení probíhá pomocí implicitních rovnic, které jsou počítány v prostoru fragment shaderu. V rámci práce bylo implementováno vykreslení tvarů typu kruh, obdélník, Bézierovy křivky či složitějšího obrazce. Vykreslované obrázky jsou načítány ze souborů formátu SVG. Práce se zabývá rychlostí a správností vykreslení různých obrazců.
 
This bachelor's thesis focuses on rendering vector graphics with support for implicit curves. The rendering is done using implicit equations, which are computed in the fragment shader space. The rendering of shapes such as circles, rectangles, Bézier curves, and more complex shapes was implemented. The rendered images are loaded from SVG format files. The thesis examines the speed and accuracy of rendering various shapes.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115621
View/Open
PLNY_TEXT (4.043Mb)
PRILOHA (7.674Mb)
POSUDEK (203.6Kb)
POSUDEK (212.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13133 [851]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV