Informační systém pro přehled o nehodách na železničních přejezdech
Information System for an Overview of Railway Crossing Accidents
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Adam Vilímek
Supervisor
Kaliková Jana
Opponent
Doležal Ondřej
Study program
Inteligentní dopravní systémyInstitutions assigning rank
katedra aplikované informatiky v dopravěDefended
2024-06-19Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Nehody na železničních přejezdech jsou stále velmi aktuálním tématem. Jedná se o mimořádné události, které nezřídka končí zraněními a ve velmi vážných případech i smrtí. V ohrožení přitom nejsou jen účastníci silničního provozu, ale i cestující a doprovod vlaků. Tato diplomová práce se proto zabývá vývojem informačního systému, jenž by uživatelům poskytoval jednoduchý přehled těchto rizikových událostí. Součástí systému je i identifikace takových železničních přejezdů, jež vykazují z hlediska historického nehodového vývoje nebo stavu infrastruktury zvýšené riziko vzniku další srážky. Accidents at railway crossings are still a very actual topic. They are emergencies that often end in injuries and, in very serious cases even with death. At the same time, not only road users but also passengers and train crew are at risk. This thesis is therefore based on a development of an information system that would provide users with a simple overview of these risk events. The system also includes the identification of such railway crossings that show an increased risk of further collision in terms of historical accident development or infrastructure conditions.