ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Generování jeskynních systémů

Cave Networks Generation

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Martin Douda
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Bittner Jiří
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce představuje nástroj pro procedurální generování jeskynních systémů za použití algoritmu pro nejkratší cestu, algoritmu Primitive Sweeping, algoritmu Marching Cubes a dalších algoritmů z počítačové grafiky. Tyto existující algoritmy jsou sekvenčně využity pro vygenerování realisticky vypadajících krasových jeskynních systémů, krápníků a jeskynních jezer. Při generování jsou v úvahu brány geologické podmínky prostředí, jako permeabilita prostředí, natočení krystalové mřížky a vzdálenost od hladiny podzemních vod.
 
This bachelor's thesis introduces a tool for procedural generation of cave systems using algorithms such as the shortest path algorithm, Primitive Sweeping algorithm, Marching Cubes algorithm, and other algorithms from computer graphics. These existing algorithms are sequentially employed to generate realistically looking karst cave systems, stalactites, and cave lakes. During the generation process, geological conditions of the environment are considered, such as the permeability of the medium, orientation of the crystal lattice, and distance from the groundwater level.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115504
View/Open
PLNY_TEXT (45.27Mb)
PRILOHA (387bytes)
PRILOHA (5.966Mb)
PRILOHA (48.74Mb)
PRILOHA (32.29Mb)
PRILOHA (27.20Mb)
PRILOHA (28.62Mb)
PRILOHA (29.36Mb)
POSUDEK (654.2Kb)
POSUDEK (245.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [458]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV