Sada testů pro zkoumání chyb směrového slyšení ve virtuálním akustickém prostoru
A Collection of Tests for Researching Spatial Hearing Errors in Virtual Acoustic Space
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vojtěch Ledvina
Supervisor
Novotný Martin
Opponent
Oramus Tomáš
Study program
Elektronika a komunikaceInstitutions assigning rank
katedra radioelektronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním chyb přesnosti lokalizace zdroje zvuku ve VR systémech. Zaměřuje se především na lokální chyby a front-back chyby směrového slyšení. V práci jsou nejprve stručně uvedeny základní principy směrového slyšení, využití HRTF ve VR systémech a stručné seznámení s tvorbou obsahu pro VR. Následně je popsáno VR pracoviště na katedře radioelektroniky FEL ČVUT v Praze a jeho vybavení. V další části je čtenář seznámen s prací v enginu Unity a nově realizovanými úpravami aplikace pro testování lokalizace zdroje zvuku ve VR. V poslední části práce je popsáno provedené subjektivní měření prostorové lokalizace zdroje zvuku a celkové shrnutí výsledků jednotlivých testů. This bachelor’s thesis deals with investigation of sound localisation errors in VR systems. Thesis mainly focuses on local errors and front-back errors of spatial hearing. Firstly, the thesis briefly summarizes key concepts of spatial hearing, the use of HRTF in VR systems, and creating content for VR in Unity engine. Then the VR workplace located on the Department of Radioelectronics, FEE CTU is described to reader together with its equipment. In the next section, the working with Unity engine is briefly described to reader along with new adjustments made to sound localisation application for VR. The last section of the thesis describes the execution of subjective measurement of the sound source spatial localisation. The results of this measurement are briefly summarized and discussed.
Collections
- Bakalářské práce - 13137 [297]