Transformace mezi GNSS ionosférickými modely
The transformation between GNSS ionospheric models
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Yaroslav Kulesha
Vedoucí práce
Kovář Pavel
Oponent práce
Kačmařík Petr
Studijní obor
AvionikaStudijní program
Aerospace EngineeringInstituce přidělující hodnost
katedra měřeníPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Největším zdrojem chyb při určování polohy globálního navigačního satelitního systému (GNSS) je ionosféra. K mitigaci zpoždění signálu při průchodu ionosférou Země byly vyvinuty ionosférické korekční modely. Evropský systém Galileo používá složitější a přesnější model NeQuick, zatímco americký systém Global Positioning System (GPS) spoléhá na jednoduchý a přímý model Klobuchar. Tato práce zkoumá možnosti transformace mezi těmito dvěma různými ionosférickými modely. Výzkum se zaměřuje na vývoj metody pro převod koeficientů modelu umožňující flexibilitu mezi těmito modely. Reálná data získaná z přijímačů GPS/Galileo byla použita k modelování ionosférických zpoždění pro oba modely. Sada uživatelských pozic rovnoměrně rozložených po celém světě byla použita k posouzení rozdílů mezi těmito modely. Byl zkoumán rozdíl mezi reálnými a transformovanými koeficienty modelů. Tento výzkum přispívá k porozumění vztahu mezi dvěma základně odlišnými modely používanými v různých navigačních systémech. Transformace má potenciál usnadnit vývoj přesnějších technik korekce ionosférických chyb a zlepšit výkon aplikací založených na GNSS. Largest source of errors in global navigation satellite system (GNSS) positioning is ionosphere. To mitigate signal delays as they travel through Earth's ionosphere, ionospheric correction models were developed. European Union's Galileo system employs a complex and more accurate NeQuick model, while United State's Global Positioning System (GPS) relies on a simple straightforward Klobuchar model. This thesis investigates the possibilities of transformation between two different ionospheric models. The research focuses on developing a method for converting model coefficients enabling flexibility between the models. Real-world data obtained from GPS/Galileo receivers was used in modeling the ionospheric delays for both models. A set of uniformly distributed around the globe user positions was employed to access the difference between the models. The difference between real and transformed coefficients for the models was investigated. This study contributes to understanding the relationship between two fundamentally different models used in different navigation systems. The transformation has the potential to facilitate the development of more accurate ionospheric error correction techniques and improve performance of GNSS-based applications.
Kolekce
- Diplomové práce - 13138 [374]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Posouzení finančního zdraví vybraných stavebních společností pomocí bankrotních modelů
Autor: Roman Koc; Vedoucí práce: Frková Jana; Oponent práce: Brodilová Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-22)Diplomová práce je zaměřena na téma finanční situace vybraných stavebních společností. První kapitola je věnována teorii, co to bankrotní modely jsou a jaké vstupní informace jsou nutné pro dosazení do bankrotních modelů ... -
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Autor: Mareš Jakub; Vedoucí práce: Foglar Marek; Oponent práce: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Autor: Štěrba Jan; Vedoucí práce: Rozhdestvenskiy Dmitry; Oponent práce: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ...