ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prořezávání pro výpočet nejlepší odpovědi v extensivních hrách s neúplnou informací

Pruning for Best-Response Algorithms for Imperfect Information Extensive-Form Games

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jan Blahoš
Supervisor
Bošanský Branislav
Opponent
Klíma Matěj
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá identifikováním a přezkoumáním existujících metod pro výpočet přesné nejlepší odpovědi. Je poskytnut popis a implementace algoritmu přesné nejlepší odpovědi s prořezáváním inspirovaný [ Bos14 ] rozšířený o výpočet přibližné nejlepší odpovědi. Dále je popsán a implementován algoritmus založený na metodě Monte Carlo prohledávání, který vychází z [ Tim22 ]. Všechny implementace jsou realizovány v prostředí OpenSpiel [OS19]. Nakonec porovnáváme zmíněné algoritmy a současnou verzi nejlepší odpovědi v prostředí OpenSpiel.
 
This thesis aims to identify and review existing methods of computing exact best response. It provides description and implementation of exact best response algorithm with pruning inspired by [ Bos14 ] extended to compute an approximate best response. Another algorithm based on Monte Carlo tree search similar to [ Tim22 ] is described and implemented. All implementations are done in OpenSpiel [OS19] framework. Finally, we compare above mentioned algorithms and the current version of best response in OpenSpiel.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115207
View/Open
PLNY_TEXT (517.6Kb)
PRILOHA (17.18Kb)
POSUDEK (225.0Kb)
POSUDEK (153.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [458]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV