ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketing mezinárodních sportovních akcí v oblasti automobilového průmyslu

Marketing of International Sports Events in the Automotive Industry

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Eduard Pitka
Supervisor
Skokanová Dagmar
Opponent
Bronec Oldřich
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
institut manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem mezinárodních sportovních akcí v oblasti automobilového průmyslu s cílením na závody Formula One. Cílem je popsat, jakým způsobem se nyní pracuje s marketingem v prostředí motorsportu. Práce popisuje specifika marketingového mixu a komunikačního mixu v prostředí Formula One, dopodrobna popisuje jednotlivé součástí každé metody. Zdůrazňuje úlohu sponzoringu a dává důraz na klíčovou roli sponzoringu při financování závodů. Ke konci práce také ukazuje výsledky a z toho plynoucí doporučení provedeného dotazníkového šetření napříč fanoušky závodu Formula One.
 
This bachelor's thesis deals with the marketing of International Sports Events in the Automotive Industry illustrating the pracitcal use of principles in the Formula One races. The aim is to describe how marketing is currently used in the motorsport industry. The thesis describes the specifics of the marketing and communication mix of Formula One and describes in detail each part of these methods. It emphasizes the role of sponsorship within Formula One Marketing and race financing. In conclusion, the results and resulting recommendations of a conducted questionnaire across Formula One fans are shown.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115070
View/Open
PLNY_TEXT (2.730Mb)
PRILOHA (4.788Mb)
POSUDEK (922.8Kb)
POSUDEK (251.2Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV