Posun v oblastech vybavených traťovou částí ETCS
Shunting in ETCS Trackside Equipped Areas
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Petr Špindler
Supervisor
Jacura Martin
Opponent
Konopáč Tomáš
Study program
Dopravní systémy a technikaInstitutions assigning rank
katedra dopravního inženýrství a dopravního plánováníRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce je návrh opatření pro zvýšení zabezpečení jízd posunových dílů v dopravnách vybavených ETCS. Součástí práce je rozbor současných předpisů a norem, které se zabývají jak posunem, tak ETCS. V práci jsou analyzovány rovněž zahraniční zkušenosti řešení sledované problematiky a možnost jejich využití v ČR. Na základě statistik mimořádných událostí je navržen soubor opatření pro eliminaci bezpečnostních rizik se zohledněním aplikačních úrovní ETCS. V závěru práce je návrh aplikován na konkrétní železniční stanici a zpracován do podoby provozního předpisu. The subject of this master thesis is the proposal of measures to increase the safety of shunting movements in ETCS-equipped stations. The thesis includes an analysis of current rules and regulations that deal with both shunting and ETCS. The work also presents foreign experience in addressing this issue and the possibility of its use in the Czech Republic. Based on the statistics of accidents, a set of measures for eliminating safety risks is proposed, taking into account the application levels of ETCS. Finally, the proposal is applied to a particular railway station and elaborated into the form of an operating regulation.
Collections
- Diplomové práce - 16112 [424]