Pomoc fotbalové společnosti proniknout na zahraniční trh: Definování strategie mezinárodního rozvoje
Helping a Football Company to penetrate Foreign Markets: defining an International Development Strategy
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Patrik Vala
Supervisor
Montenero Vincent Blaise
Opponent
Fanta Petr
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut manažerských studiíDefended
2024-06-04Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu strategie klubu Bohemians Praha 1905 a.s. pro vniknutí na mezinárodní trh a navrhuje změny, které by měly společnosti pomoci. Teoretická část popisuje internacionalizaci jako takovou a důležitost zapojení marketingu. V praktické části bylo provedeno dvojí šetření. Prvním z nich bylo porovnání mezi kamennou prodejnou a e-shopem. Druhé šetření bylo věnováno zahraničním zákazníkům, kdy se zjišťovalo odkud jsou a jaké zboží si nejčastěji pořizují. Analýza společnosti jako celku nabídla několik závěrů. Pro zlepšení vstupu na mezinárodní trh navrhuji, co nejdřívější aktualizaci e-shopu, lepší rozdělení rolí ve struktuře organizace a větší investice do marketingu. This bachelor thesis focuses on the analysis of the strategy of Bohemians Praha 1905 a.s. for entering the international market and proposes changes that should help the company. The theoretical part describes internationalization as such and the importance of marketing involvement. In the practical part, a double investigation was carried out. The first one was a comparison between a brick-and-mortar store and an e-shop. The second investigation was devoted to foreign customers, where they are from and which goods they most often purchase. The analysis of the company as a whole offered several conclusions. In order to improve the entry into the international market, I suggest updating the e-shop as soon as possible, a better division of roles in the structure of the organization and more investment in marketing.
Collections
- Bakalářské práce - 32116 [303]