Studie zavedení nového technologického pracoviště
Study of the Introduction of a New Technological Workplace
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Anna Linksfeiler Pejšková
Supervisor
Beran Theodor
Opponent
Lhota Jan
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
institut ekonomických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Firma Auto Pejšek s.r.o. se již 30 let zabývá opravami hlav válců a je jednou z největších takto specializovaných firem v České republice. Kvůli tomu má zákazníky ze všech koutů republiky, z nichž někteří využívají služeb balíkových přepravců pro zaslání svých hlav, jež chtějí repasovat či opravit. Při přepravě se část hlav poškodí, či jsou vyřazeny z přepravy kvůli úniku nebezpečných látek z důvodu nesprávného zabalení hlavy. Cílem této práce je najít řešení, které zabrání poškozování hlav při přepravě. V práci jsou popsaná tři řešení tohoto problému – založení přijímací kanceláře, zajištění smluvní spolupráce se spřátelenými autoservisy a nákup a provoz skříňkového automatu. Řešení č. 1, založení přijímací kanceláře, předpokládá pronájem obchodních prostor, kde pracovník od zákazníka přijme hlavy k opravě, předá je firmě, která je opraví a předá zpět do kanceláře, kde je pracovník předá zpět zákazníkovi. Řešení č. 2, zajištění spolupráce s autoservisy, předpokládá, že funkci kanceláře z řešení č. 1 převezme již zavedený autoservis. Řešení č. 3, skříňkový automat, předpokládá zakoupení skříňkového automatu a jeho umístění před obchodní centrum; zákazník hlavu uloží do automatu, kde se vyzvedne, opraví se ve firmě a odveze se zpět do automatu, kde si ji vyzvedne zákazník. Všechna tři řešení počítají s úplným vynecháním služeb balíkového přepravce, místo nich firma bude využívat vlastní dodávku pro převoz hlav. Tato řešení byla posouzena podle čtyř kritérií pomocí vícekriteriálního rozhodování, díky kterému se zjistilo, že ani jedno z řešení neodpovídá podmínkám nastaveným vedením firmy. Proto je firma o všech řešeních informována, ale žádné z řešení jí není doporučeno. Auto Pejšek s.r.o. is a company dealing in repairing of cylinder heads and is one of the biggest companies of such specialisation in the Czech Republic; it has been on the market for 30 years. Thus the clientele comes from every corner of the republic, some of which use the service of parcel carriers in order to send the company their cylinder heads they wish to refurbish or repair. Some of the heads get damaged during transport or are removed from shipment due to leakage of hazardous substances due to improper packaging of the head. The goal of this thesis is to find a solution that will prevent damage to the cylinder head in transport. This thesis contains three solutions to this problem - setting up an admissions office, creating a partnership with an affiliated garage and purchasing and operating a locker vending machine. Solution n. 1, the admissions office, involves renting business premises , where a worker accepts a cylinder head from a customer, hands it to the company, who repairs it and gives it back to the office, where the worker gives it back to the customer. Solution n. 2, an affiliated garage, expects the functionality of the office from solution n. 1 to be overtaken by an existing garage. Solution n. 3, a locker vending machine, involves purchasing said machine and placing it in front of a mall; the customer can place their head into the locker, where it will be picked up, repaired by the company and then taken back to the locker, where the 6 customer can pick it up. All three solutions assume the complete omission of parcel carrier services, instead the company will use its own van to transport the heads. These solutions were evaluated according to four criteria using multi-criteria decision making, which revealed that none of the solutions met the conditions set by the company's management. Therefore, the company is informed about all solutions but none of the solutions is recommended.
Collections
- Diplomové práce - 32163 [284]