Dynamická analýza existující lávky pro chodce.
The Dynamic Analysis of the Existing Footbridge.
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Matěj Šach
Supervisor
Polák Michal
Opponent
Šána Vladimír
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra mechanikyDefended
2024-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této práce je experimentální a teoretická analýza dynamického chování existující lávky pro chodce a následná analýza změny tohoto chování. V rešeršní části je shrnuta problematika experimentální dynamické analýzy lávek pro chodce a jsou zde popsány konstrukce, na kterých byla pozorována změna dynamického chování a její možné příčiny. Druhá část práce je zaměřena na analýzu dynamického chování lávky pro chodce v areálu ŠKODA Auto a.s. v Mladé Boleslavi. Na lávce byla provedena experimentální modální analýza, ze které byly vyhodnoceny vlastní frekvence a vlastní tvary. Výsledky tohoto experimentu byly porovnány s výsledky starších experimentů, které byly na lávce uspořádány. Dále byl sestaven teoretický 3D model lávky, na kterém byly vypočteny vlastní frekvence a vlastní tvary. Následně byla provedena verifikace a identifikace modelu lávky a na identifikovaném modelu byla provedena simulace faktorů, které mohly být příčinou sledované změny dynamického chování. The aim of this thesis is the experimental and theoretical analysis of the dynamic behavior of an existing footbridge and the subsequent analysis of the change in this behavior. In the research part, the issue of experimental dynamic analysis of footbridges is summarized and the structures on which a change in dynamic behavior was observed and its potential causes are described. The second part of the work is focused on the analysis of the dynamic behavior of the footbridge in the ŠKODA Auto a.s. complex in Mladá Boleslav. An experimental modal analysis was carried out on the footbridge, from which the natural frequencies and natural shapes were evaluated. The results of this experiment were compared with the results of older experiments that were performed on the footbridge. Furthermore, a theoretical 3D model of the footbridge was compiled, on which the natural frequencies and natural shapes were calculated. Subsequently, verification and identification of the footbridge model was done and on the identified model a simulation of factors that could be the cause of the observed changes in dynamic behavior was realized.
Collections
- Diplomové práce - 11132 [182]