ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikace vybraného podniku na sociálních sítích

Communication of a Selected Company on Social Networks

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Daniel Kylar
Supervisor
Sadílek Tomáš
Opponent
Knihová Ladislava
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
institut manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu a optimalizaci marketingové komunikace vybrané značky v online prostředí. Hlavním cílem je identifikovat a pochopit potřeby a preference cílové skupiny značky, zhodnotit efektivitu současné komunikační strategie a navrhnout návrhy na její zlepšení. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a koncepty související s marketingovou komunikací, komunikačním mixem, online marketingem, sociálními médii a obsahovou strategií. V praktické části je provedena situační analýza zkoumané značky, jejího trhu, konkurence a cílových zákazníků. Na základě této analýzy jsou stanoveny silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby současné komunikační strategie značky. Dále jsou formulovány doporučení a návrhy pro zvýšení účinnosti a atraktivity komunikace značky v online prostředí.
 
This bachelor thesis focuses on the analysis and optimization of marketing communication of a selected brand in the online environment. The main objective is to identify and understand the needs and preferences of the brand's target group, evaluate the effectiveness of the current communication strategy and propose suggestions for its improvement. The theoretical part de-fines basic terms and concepts related to marketing communication, communication mix, online marketing, social media and content strategy. In the practical part, a situational analysis of the studied brand, its market, competitors and target customers is conducted. Based on this analysis, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the current brand communication strategy are identified. Furthermore, recommendations and suggestions for increasing the effectiveness and attractiveness of the brand communication in the online environment are formulated.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/113480
View/Open
PLNY_TEXT (1.212Mb)
PRILOHA (1.185Mb)
POSUDEK (266.3Kb)
POSUDEK (248.4Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV