Fotorealistický konfigurátor vzhledu bazénu
Photorealistic Swimming Pool Configurator
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Richard Fošenbauer
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Čmolík Ladislav
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce probírá problematiku fotorealistického zobrazování vodní hladiny bazénu. Dále probere různé renderovací techniky, vhodné pro zobrazení scény s bazény, a výběr vhodného rendereru, který využívá jendu z těchto technik. Vyrenderované modely bazénů s různou texturou a osvětlením lze použít například jako referenci při nákupu bazénů, jelikož ne vždy dlaždice vypadají dobře za každého počasí a osvětlení. V práci je uveden postup modelování bazénu v Blenderu a srovnání vyrenderovaných snímků, včetně statistik. Dva různé rendery jsou porovnány z hlediska jejich schopnosti vykreslovat kaustiky. Dále jsou představeny a srovnány různé konfigurátory aut po nichž následuje popsání tvorby aplikace pro konfiguraci bazénu. This work discusses the problematic of photorealistic rendering of water in pools. Then it goes through various rendering techniques, which are suitable for rendering scenes with pools with water, and choice of appropriate renderer using one of the techniques. Rendered models of pools with different textures and lightning can be used as a reference when purchasing a pool since the pool tiles does not always look good under different lightning and weather. In this work is also stated the process of modeling the pool in Blender and comparison of rendered images with statistics. Two different renderers are compared for their ability to render caustics: Cycles and LuxCore. Furthermore, various car configurators are presented and compared, followed by a description of the creation of an application for configuring a pool.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fotorealistický konfigurátor vzhledu bazénu
Autor: Richard Fošenbauer; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Čmolík Ladislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-08)Tato práce probírá problematiku fotorealistického zobrazování vodní hladiny bazénu. Dále probere různé renderovací techniky, vhodné pro zobrazení scény s bazény, a výběr vhodného rendereru, který využívá jendu z těchto ... -
Render manager s podporou vyvažování zátěže a webovým rozhraním
Autor: Jančík Dominik; Vedoucí práce: Šimeček Ivan; Oponent práce: Sloup Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-26)Práce si klade za cíl navrhnout online službu renderovací farmy za využití výkonu školních počítačů, které jsou většinu času nevyužity. Práce prozkoumává požadavky kladené na tuto službu, nabízenou sílu vybraných školních ... -
Globální osvětlovací modely
Autor: Matěj Hoffmann; Vedoucí práce: Richtr Radek; Oponent práce: Chludil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-11)Tato práce se zabývá teorií přenosu světla a metodami řešícími globální osvětlování a následné implementaci jedné z těchto metod. V první části se práce nejprve věnuje teoretickým podkladům z oblasti počítačové grafiky, ...