Pokročilé uživatelské rozhraní pro 3D modelování z ručních kreseb
Advanced User Interface for 3D Modeling From Hand-Drawn Images
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Cicvárek
Vedoucí práce
Sýkora Daniel
Oponent práce
Dvorožňák Marek
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Existuje mnoho nástrojů pro tvorbu 3D modelů. U velké části z nich se však uživatelé můžou pozastavit nad tím, že jejich rozhraní a ovládání jsou příliš složité. Například v ituacích, kdy chtějí vytvořit jednoduchý prototyp nebo pouze studovat pohyb 3D modelu. Monster Mash vyřešil tento problém tím, že uživatelé nakreslí pouhý obrys postavy z profilu. Program pak výsledný model vytvoří sám. Pokud však chceme v tomto nástroji rekonsturovat 3D model ze zadané kresby, je nutno kresbu přesně obkreslit. Jednotlivé části navíc musíme zadat ve správném pořadí v hloubce, což může tento proces činit náročným a zdlouhavým. V této práci navrhujeme systém, který umožňuje uživatelům vybrat hlavní celky postav v obrázku a jednoduše určit jejich relativní uspořádání. Tyto informace umožní automaticky vytvořit jejich segmenty a přiřadit jim absolutní uspořádání v hloubce. Výslednou sadu seřazených segmentů lze následně nahrát do nástroje Monster Mash, který vytvoří výsledný 3D model. There are many tools for creating 3D models. However, for a large number of them, users may be concerned that their interface and controls are too complex. For instance, in situations where they want to create a simple prototype or just study the movement of a 3D model. Monster Mash solved this problem by having the users draw a simple outline of the characters from a profile. The program then creates the resulting model itself. However, if one wants to reconstruct a 3D model from a given drawing in this tool, the drawing must be traced accurately. In addition, the individual parts must be entered in the correct depth order, which can make the process difficult and tedious. In this work, we propose a system that enables users to select the main character components in the figure and determine their relative ordering in a simple way. This information allows us to create their segments and assign them an absolute order in depth automatically. The resulting set of ordered segments can then be uploaded to the Monster Mash tool to create the final 3D model.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [419]