Hodnocení možnosti zavedení automatického systému vytlačování na LKPR
Evaluation of the Automatized Push-Back System Implementation at LKPR
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Raman Krasiuk
Supervisor
Stojić Slobodan
Opponent
Havíř Radomír
Field of study
Profesionální pilotStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
katedra letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce je zaměřena na alternativní a automatícké systémy vytlačování, které umožní letadlům vyjíždět ze stání bez nutnosti využití svých motorů nebo klasického tahače ¨Pushback Tug¨. Ve světě už několik let existují různé alternativní systémy pro vytlačovaní a pojíždění, které jsou už dávno používané na mezinárodních letištích a pomáhají šetřit miliony dolarů každý rok. V moji práci jsou tyhle systémy představeny a porovnány pomocí SWOT analýzy. Cílem je pomocí porovnaní najít nejvhodnější ze systémů pro návrh implementaci na hlavním letišti v Praze – LKPR. Nejdůležitějšími kritérii byly technické a ekonomické výhody těchto systémů. Pomocí výhod a nevýhod každý systém mohl být objektivně porovnán. Výsledkem práce je postup zavedeni jednoho z porovnaných systémů, který by mohl být nainstalován a využit na letišti Václava Havla v Praze. This thesis is focused on alternative and automated aircraft pushback systems, which allow airplanes to leave their parking positions without the need to use their engines or a conventional "Pushback Tug." Various alternative pushback and taxiing systems have been in use at international airports for several years, saving millions of dollars annually. In this work, these systems are introduced and compared using SWOT analysis. The goal is to find the most suitable system for implementation at Prague's main airport - LKPR. The main criteria considered were the technical and economic advantages of these systems. By comparing the advantages and disadvantages of each system, an objective evaluation was conducted. The outcome of this work is a procedure for implementing one of the compared systems, which could be installed and utilized at Václav Havel Airport in Prague.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [715]