ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Control and Telematics
  • Master Theses - 16120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Control and Telematics
  • Master Theses - 16120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití hook turn jako alternativního způsobu levého odbočení

Hook Turn as an Alternative Treatment for Left-turn Movements

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Lukáš Jirka
Supervisor
Růžička Jiří
Opponent
Suntych Pavel
Study program
Dopravní systémy a technika
Institutions assigning rank
katedra dopravní telematiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce zkoumá hook turn jakožto alternativní způsob levého odbočení. Cílem bylo porovnat hook turn odbočení s konvenčním odbočením z hlediska kapacity křižovatky a bezpečnosti dopravy. Vyhodnocení probíhalo zejména na základě mikroskopických simulací a výsledky ukazují, že hook turn odbočení za určitých podmínek má potenciál být vhodnou alternativou ke konvenčnímu levému odbočení. Závěrem jsou popsány potenciální benefity a překážky k zavedení hook turn v České republice a je poukázáno na nutnost prověření dalších pozitivních či negativních aspektů hook turn odbočení.
 
Hook turn as an alternative treatment for left-turn movements is examined in this thesis. The main objective was to compare a hook turn with a conventional left-turn in terms of intersection capacity and road safety. The evaluation was conducted mainly based on microscopic simulations. The findings suggest that the hook turn is a suitable alternative to the conventional left-turn under certain conditions. Consequently, the benefits and obstacles to implementing hook turns in the Czech Republic are discussed and the necessity to verify any other positive or negative aspects is indicated in the conclusion.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/113144
View/Open
PRILOHA (992.9Kb)
POSUDEK (742.7Kb)
POSUDEK (679.4Kb)
PRILOHA (985.2Kb)
PRILOHA (6.815Mb)
PLNY_TEXT (3.260Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 16120 [88]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV