ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of medical branches and humanities
  • Master Theses - 17111
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of medical branches and humanities
  • Master Theses - 17111
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vzdělání studentů pedagogických fakult v oblasti ochrany obyvatelstva

Education of Students at the Faculty of Education in the Subject of Population Protection

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Richard Sekerák
Supervisor
Holec Tomáš
Opponent
Čírtková Ludmila
Study program
Civilní nouzové plánování
Institutions assigning rank
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Defended
2023-06-28



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zaměřuje pregraduální vzdělávání studentů na vybraných pedagogických fakultách v oblasti ochrany obyvatelstva. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou budoucí učitelé během studia připravováni na výuku problematiky ochrany člověka za mimořádných událostí, která se nachází napříč vzdělávacími obory v rámcových vzdělávacích programech pro základní a střední odborné školy a gymnázia. Za účelem splnění tohoto cíle je v praktické části nejdříve provedena analýza studijních programů pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně. Na tuto analýzu navazuje dotazníkové šetření, jehož znalostní část ověřuje, zda studenti navazujícího magisterského studia studijního programu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro druhý stupeň základní školy a střední školy mají znalosti korespondující s očekávanými výstupy uvedenými v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na analýzu a dotazníkové šetření zaměřené ověření znalostí studentů pedagogických fakult jsem navázal dotazníkem pro pracovníky Ministerstva vnitra generálního ředitelství hasičského záchranného sboru a Ministerstva obrany. V tomto dotazníku jsem se zaměřil na získání informací o spolupráci ministerstev s vysokými školami připravujícími budoucí učitele a možnosti zavedení povinné výuky problematiky ochrany člověka za mimořádných událostí pro všechny studenty pedagogických fakult.
 
The thesis focuses on the undergraduate education of students at selected pedagogical faculties in the field of civil defence. The main goal of the work is to find out whether future teachers are prepared during their studies to teach the issue of human protection during emergencies, which is found across educational fields in the framework educational programs for primary and secondary vocational schools and grammar schools. In order to achieve this goal, the practical part first analyzes the study programs of the Faculty of Pedagogy of Charles University and the Faculty of Pedagogy of Jan Evangelista Purkyně. This analysis is followed by a questionnaire survey, the knowledge part of which verifies whether the students of the follow-up master's degree program of teaching general education subjects for the second level of primary school and secondary school have knowledge corresponding to the expected outputs listed in the framework educational program for basic education. I followed up the analysis and questionnaire survey aimed at verifying the knowledge of students of pedagogical faculties with a questionnaire for employees of the Ministry of the Interior, the General Directorate of the Fire Rescue Service and the Ministry of Defense. In this questionnaire, I focused on obtaining information about the cooperation of ministries with universities preparing future teachers and the possibility of introducing mandatory teaching of the issue of human protection during emergencies for all students of the faculties of education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/112597
View/Open
PLNY_TEXT (1.787Mb)
POSUDEK (321.9Kb)
POSUDEK (218.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 17111 [553]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV