Vzdělání studentů pedagogických fakult v oblasti ochrany obyvatelstva
Education of Students at the Faculty of Education in the Subject of Population Protection
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Richard Sekerák
Vedoucí práce
Holec Tomáš
Oponent práce
Čírtková Ludmila
Studijní program
Civilní nouzové plánováníInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2023-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zaměřuje pregraduální vzdělávání studentů na vybraných pedagogických fakultách v oblasti ochrany obyvatelstva. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou budoucí učitelé během studia připravováni na výuku problematiky ochrany člověka za mimořádných událostí, která se nachází napříč vzdělávacími obory v rámcových vzdělávacích programech pro základní a střední odborné školy a gymnázia. Za účelem splnění tohoto cíle je v praktické části nejdříve provedena analýza studijních programů pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně. Na tuto analýzu navazuje dotazníkové šetření, jehož znalostní část ověřuje, zda studenti navazujícího magisterského studia studijního programu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro druhý stupeň základní školy a střední školy mají znalosti korespondující s očekávanými výstupy uvedenými v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na analýzu a dotazníkové šetření zaměřené ověření znalostí studentů pedagogických fakult jsem navázal dotazníkem pro pracovníky Ministerstva vnitra generálního ředitelství hasičského záchranného sboru a Ministerstva obrany. V tomto dotazníku jsem se zaměřil na získání informací o spolupráci ministerstev s vysokými školami připravujícími budoucí učitele a možnosti zavedení povinné výuky problematiky ochrany člověka za mimořádných událostí pro všechny studenty pedagogických fakult. The thesis focuses on the undergraduate education of students at selected pedagogical faculties in the field of civil defence. The main goal of the work is to find out whether future teachers are prepared during their studies to teach the issue of human protection during emergencies, which is found across educational fields in the framework educational programs for primary and secondary vocational schools and grammar schools. In order to achieve this goal, the practical part first analyzes the study programs of the Faculty of Pedagogy of Charles University and the Faculty of Pedagogy of Jan Evangelista Purkyně. This analysis is followed by a questionnaire survey, the knowledge part of which verifies whether the students of the follow-up master's degree program of teaching general education subjects for the second level of primary school and secondary school have knowledge corresponding to the expected outputs listed in the framework educational program for basic education. I followed up the analysis and questionnaire survey aimed at verifying the knowledge of students of pedagogical faculties with a questionnaire for employees of the Ministry of the Interior, the General Directorate of the Fire Rescue Service and the Ministry of Defense. In this questionnaire, I focused on obtaining information about the cooperation of ministries with universities preparing future teachers and the possibility of introducing mandatory teaching of the issue of human protection during emergencies for all students of the faculties of education.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [416]