ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza komunikačního mixu společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o.

Analys of the Communicative Mix of the Business Hyundai Motor Czech s.r.o.

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Linda Říhová
Supervisor
Cupalová Soňa
Opponent
Jílková Petra
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
institut ekonomických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na charakteristiku a analýzu komunikačního mixu společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o. Cílem práce je poskytnout přehled o jednotlivých nástrojích komunikačního mixu a jejich využití ve společnosti. Teoretická část se zaměřuje na definování jednotlivých základních nástrojů marketingového a komunikačního mixu. V praktické části této bakalářské práce je představena společnost Hyundai Motor Czech s.r.o. Pro hodnocení efektivnosti komunikačního mixu bylo provedeno kvalitativní šetření formou strukturovaných rozhovorů s marketingovým manažerem a produktovým a marketingovým ředitelem společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o. a kvantitativní šetření pomocí dotazníkového šetření. Na základě analýzy získaných dat a výsledků průzkumu navrhnout vhodné druhy komunikace, na které by se společnost Hyundai Motor Czech s.r.o. měla více zaměřit. Tato doporučení mají za cíl zvýšit účinnost a efektivitu komunikačních nástrojů a přispět k posílení značky Hyundai na trhu.
 
This bachelor's thesis focuses on the characterization and analysis of the communication mix of Hyundai Motor Czech s.r.o. The aim of the thesis is to provide an overview of the individual communication mix tools and their utilization within the company. The theoretical part focuses on defining the fundamental tools of the marketing and communication mix. The practical part of this bachelor's thesis introduces Hyundai Motor Czech s.r.o. For evaluating the effectiveness of the communication mix, qualitative research in the form of structured interviews with the marketing manager and the product and marketing director of Hyundai Motor Czech s.r.o. was conducted, along with quantitative research using a questionnaire survey. Based on the analysis of the data obtained and the results of the survey, to suggest appropriate types of communication to Hyundai Motor Czech s.r.o. should focus more on. These recommendations aim to increase the efficiency and effectiveness of communication tools and contribute to strengthening the Hyundai brand in the market.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/111610
View/Open
POSUDEK (702.0Kb)
POSUDEK (203.5Kb)
PLNY_TEXT (3.643Mb)
PRILOHA (1.425Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32163 [669]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV