ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dvousilová elektrická lokomotiva

Dual mode multi-system electric locomotive

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jan Kopřiva
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Špalek Petr
Field of study
Kolejová vozidla
Study program
Dopravní a transportní technika
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na návrh dvousilové elektrické lokomotivy. Náplní teoretické části je rešerše dvousilových lokomotiv v evropském železničním systému a jejich trakčních podvozků. Praktická část se zabývá samotným návrhem lokomotivy a vyhodnocením navržených parametrů pomocí MBS softwaru.
 
The diploma thesis is focused on an electric dual mode locomotive conceptual design. The content of the theoretical part is a research of dual mode locomotives in the European railway system and their driving bogies. Practical part deals with the design of the locomotive and the evaluation of the designed parameters using the MBS software.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/111441
View/Open
PLNY_TEXT (7.620Mb)
PRILOHA (244.1Kb)
PRILOHA (531.4Kb)
POSUDEK (157.8Kb)
POSUDEK (667.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV