Numerická simulace v konstrukci nářadí pro robotizovanou kovací linku
Numerical simulation in tool-design for a robotic forging line
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Marek Veselý
Vedoucí práce
Čermák Jan
Oponent práce
Pavlů Luboš
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Výrobní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá optimalizací kovacího nářadí pro robotickou kovací linku talířových kol na lisu Šmeral LZK 4000 ve firmě ŠKODA AUTO a.s. Prvním cílem práce je pomocí numerické simulace optimalizovat předkovací zápustku z pohledu životnosti. Druhým cílem je pomocí numerické simulace optimalizovat předkovací zápustku z pohledu úspory materiálu. Tyto problémy byly řešeny na hnaném rozvodovém kole automatické převodovky DQ 200, které má interní označení 0AM 409 155 AF. The master thesis deals with the optimization of forging tools for the robotic forging line of wheels on the Šmeral LZK 4000 press at ŠKODA AUTO a.s. The first goal of the work is to use numerical simulation to optimize the forging die from the point of view of service life. The second goal is to use numerical simulation to optimize the forging die from the point of view of material saving. These problems were solved for a driven timing wheel of a DQ 200 automatic transmission, which has internal designation 0AM 409 155 AF.
Kolekce
- Diplomové práce - 12133 [217]