Vliv aplikace sníženého minima rozstupu na trati konečného přiblížení na LKPR
Effect of Reduced Minimum Spacing Application on the Final Approach at LKPR
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Slischka
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Masljaník Tomáš
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem práce „Vliv aplikace sníženého minima rozstupu na trati konečného přiblížení na LKPR“ je ověření možnosti zavedení sníženého minima horizontálního rozstupu 2,5 NM na trati konečného přiblížení na LKPR. V dobách příletových špiček je aktuální dráhová kapacita již na hranách svých kapacit a nutnost letadel vyčkávat před přiblížením značným způsobem snižuje kapacitu vzdušného prostoru TMA Praha a přilehlých sektorů. V práci je zhodnocen vliv snížení minima rozstupu na 2,5 NM na kapacitu vzdušného prostoru a na dráhovou kapacitu letiště, jsou určeny limitující faktory pro zavedení sníženého minima rozstupu a navrženy změny, které zajistí kompatibilitu návrhu s platnými předpisy. V práci jsou navrženy úpravy postupů řízení letového provozu s přihlédnutím k postupům ze zahraničních letišť, která minimum 2,5 NM uplatňují. Po otestování v simulačním prostředí ESCAPE Light, ve kterém byl simulován provoz s aktuálním, a také se sníženým minimem rozstupu, byla naměřena kapacita dráhy pro jednotlivá minima rozstupu. Porovnáním kapacit z jednotlivých měření byl poté stanoven přínos, který má snížení rozstupu na kapacitu dráhy. Nakonec jsou spolu s výsledky prezentovány provozní situace, které by výsledné hodnoty mohly ovlivnit. The topic of „Effect of Reduced Minimum Spacing Application on the Final Approach at LKPR“ looks at the possibility of applying reduced horizontal separation minima of 2,5 NM on the final approach at Prague Václav Havel Airport. The current runway reaches its capacity limits during arrival traffic peaks and aircraft holding before commencing their approach decrease the capacity of air traffic control sectors adjacent to the airport. This thesis looks into the topic of reducing the separation minima, its effects on runway capacity and capacity of airspaces surrounding the airport. Limiting factors for implementation of the reduced separation minima are stated in the thesis and changes are proposed to comply with the requirements for the separation reduction. Changes to current ATC procedures are also proposed, inspired by procedures at other international airports where 2,5 NM minimum is currently in use. Air traffic control simulator ESCAPE Light is used for simulation of current and reduced separation minima and respective runway capacities are measured. By comparing those capacities, the increase of runway capacity is presented. Other operational situations influencing the capacity are then analysed and presented at the end of the thesis.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]