ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hodnocení nebezpečí během a po režimu sníženého provozu na letištích

Assessment of Hazards during and after the Low Operation Regime at the airports

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Xinpei Rao
Supervisor
Stojić Slobodan
Opponent
Havíř Radomír
Field of study
Profesionální pilot
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Výskyt kovidu-19 v roce 2020 vážně ovlivnil rozvoj leteckého průmyslu, což vedlo k období nízkého provozního režimu letiště. Od roku 2020 všechna letiště přijala řadu nových opatření pro rozvoj a zavedení nového provozu na letištích. Díky novým způsobům, metodám a nápadům, jak se přizpůsobit nízkému provoznímu režimu letiště, který přinesla pandemie, lze účinněji kontrolovat nebezpečí způsobená nízkým provozním režimem letiště. Díky tomu, že je Covid-19 pod kontrolou, se provozní stav letiště postupně stabilizoval a vedení letiště si uvědomili a odhalili nebezpečí, která přináší nízký provozní režim letiště. Tato nebezpečí nejen snižují efektivitu provozu letiště, ale také přímo ovlivňují systém řízení bezpečnosti letiště. Proto je hlavním cílem této práce identifikovat nebezpečí v nízkém provozním režimu letiště, vyhodnotit tato nebezpečí.
 
The covid-19 outbreak in 2020 has severely affected the development of the aviation industry, resulting in a period of low operational regime of the airport. Since 2020, all airports have adopted a series of new policies to develop and implement new airport operations. With new ways, methods and ideas to adapt to the low airport operation mode brought about by the pandemic, the hazards caused by the low airport operation regime can be controlled more effectively. With covid-19 under control, the airport's operating status has gradually stabilized, and airport managers have realized and discovered the hazards brought about by the airport's low operating regime. These hazards not only reduce the efficiency of airport operations, but also directly affect the airport's safety management system. Therefore, the main research purpose of this thesis is to identify the hazards in the low operating regime of the airport and evaluate the hazards.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/111311
View/Open
PLNY_TEXT (1.418Mb)
POSUDEK (138.3Kb)
POSUDEK (277.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV