Analýza antikolizních systémů na snížení nehodovosti tramvají s automobily v Praze
Analysis of anti-collision systems to reduce the accident rate of trams with cars in Prague
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Adam Zajíček
Supervisor
Seidl Jakub
Opponent
Vrba Jan
Field of study
Konstruování podporované počítačemStudy program
StrojírenstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zaměřuje na analýzu antikolizních systémů a brzdných systémů kolejových vozidel s cílem snížit počet nehod mezi tramvajemi a automobily v Praze. Práce obsahuje rešerši existujících antikolizních systémů a brzdných systémů pro kolejová vozidla. Pro místa častých dopravních nehod v Praze byla provedena měření a výpočty brzdné dráhy. Na základě těchto výsledků byla zhodnocena efektivnost antikolizních systémů pro případné zavedení do tramvají v Praze, které by mohlo vést ke snížení počtu a závažnosti nehod. This thesis focuses on the analysis of anti-collision systems and braking systems for rail vehicles with the aim of reducing the number of accidents between trams and cars in Prague. The thesis includes a research of existing anti-collision systems and braking systems for rail vehicles. Measurements and calculations of braking distances were conducted for locations prone to frequent traffic accidents in Prague. Based on these results, the effectiveness of anti-collision systems was evaluated for potencial implementation in trams in Prague, which could lead to a reduction in the number and severity of accidents.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]