Výpočetní model proudění a přenosu tepla v PTC topení
Computational Model of Flow and Heat Transfer in PTC Heating
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dominika Kodlová
Vedoucí práce
Hyhlík Tomáš
Oponent práce
Schmirlerová Hana
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se věnuje problematice HVAC systému v osobních automobilech se spalovacím a elektrickým motorem. Konkrétně se jedná o princip fungování PTC vytápění a jeho využití. Na základě získaných informací z již publikovaných studií, zabývajících se touto problematikou, se provedla vlastní simulace výpočtového modelu PTC v programu ANSYS Fluent. Následně byly výsledky validovány a srovnány s již vzniklými studiemi. V závěrech jsou porovnávány závislosti topného výkonu elektrického topení na hmotnostním toku vzduchu s publikovanými studiemi, kde je vidět rostoucí závislost. Vyhodnoceny byly taktéž tlakové ztráty jednotlivých rychlostí průtoku. The bachelor's thesis is devoted to the topic of the HVAC system in passenger cars with internal combustion and electric engines. Specifically, the principle of operation of PTC heating and its use. Based on the information obtained from already published studies researching this issue, a simulation of the PTC calculation model was carried out in the ANSYS Fluent program. Subsequently, the results were validated and compared to already established studies. In the conclusion, the dependency of the heating power of electric heating on the air mass flow are compared to published studies, where an increasing dependence can be seen. Pressure losses at individual flow rates were also evaluated.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [104]