Návrh integrované lávky přes dálnici D6
Design of the integral footbridge over D6 highway
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jaroslav Šesták
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Mukařovský Jan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2023-06-26Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá návrhem integrované lávky z předpjatého betonu. Cílem práce je výběr optimální varianty přemostění dálnice D6, splňující stanovené okrajové podmínky. Detailním návrhem konstrukce a následnou analýzou je prokázána její realizovatelnost. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány východiska a navržené varianty přemostění, ze kterých je následně vybrána nejvhodnější varianta, pro kterou je zpracován podrobný návrh. Dále je zevrubně shrnut pracovní postup. Také je zde uveden i hrubý odhad investičních nákladů. Součástí praktické části je podrobněji rozpracovaná projektová dokumentace objektu. Obsahově sestává z technické zprávy, výkresů a statického výpočtu. The bachelor‘s thesis is dealing with the design of integral footbridge made of pre-stressed concrete. The aim is to select the most optimal variant of bridging D6 highway, which would fulfill defined boundaries and requirements. The detailed design of the structure and subsequent analysis demonstrate its feasibility. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the resources of the work and presents the proposed alternatives of bridging mentioned above, from which the most suitable one is selected for the detailed design. Furthermore, the workflow is summarized in general. A rough estimate of the investment costs is also given. Content of practical thesis is detailed blueprint of the whole footbridge. It consists of technical report, drawings and structural analysis report.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 11133 [612]