Nádražní hala
Railway station
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Berger
Supervisor
Eliášová Martina
Opponent
Židlický Břetislav
Field of study
Konstrukce pozemních stavebStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíDefended
2023-06-26Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce je vypracována za účelem návrhu a posouzení ocelové konstrukce nádražní haly. Nejdříve byly navrženy a předběžně posouzeny varianty příčných vazeb ze kterých byla jedna vybrána. Pro vybranou variantu s příhradovým obloukovým vazníkem bylo podrobně spočítáno zatížení, které bylo přeneseno do 2D modelu příčné vazby. S jehož pomocí byly spočteny vnitřní síly. Pro tyto vnitřní síly byla konstrukce posouzena. Poté následoval výpočet detailů a jejich zkreslení společně s půdorysem a řezy. Posléze byla sepsána technická zpráva. This bachelor thesis is developed for the design and assessment of the steel structure of the station hall. Firstly, cross bracing alternatives were proposed and preliminarily assessed from which one was selected. The loads for the selected arch truss variant were calculated in detail and transferred to a 2D model of the transverse tie. The internal forces were calculated with the help of 2D model. The structure was assessed for these internal forces. This was followed by the calculation of details and their distortion along with the groundplan and sections. Subsequently, a technical report was written.
Collections
- Bakalářské práce - 11134 [559]