ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Diplomové práce - 12122
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Diplomové práce - 12122
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aerodynamická analýza difuzoru sportovního vozu

Aerodynamic analysis of sport's car diffuser

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Michael Motygin
Vedoucí práce
Čenský Tomáš
Oponent práce
Teichman Jiří
Studijní obor
Letadlová a kosmická technika
Studijní program
Letectví a kosmonautika
Instituce přidělující hodnost
ústav letadlové techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem diplomové práce je analyzovat aerodynamické vlastnosti zadního difuzoru sportovního vozu Renault Clio RS III 197. Pro aerodynamickou analýzu je použita metoda CFD, jejíž výsledky jsou podloženy daty udávanými výrobcem a experimentálním měřením rozložení statického tlaku na difuzoru vozu. Před provedením CFD výpočtu jsou definovány základní zákonitosti aerodynamiky vozů se zaměřením na sportovních a závodní vozy, vytvořen 3D CAD model testovaného vozu a porovnání stacionární a nestacionární metody simulace rotujícího kola.
 
The aim of the master's thesis is to analyze the aerodynamic characteristics of the rear diffuser of the Renault Clio RS III 197 sports car. The CFD (Computational Fluid Dynamics) method is used for the aerodynamic analysis, and its results are supported by data provided by the manufacturer and experimental measurement of the static pressure distribution on the vehicle's diffuser. Prior to conducting the CFD calculation, the fundamental principles of vehicle aerodynamics are defined, with a focus on sports and racing cars. A 3D CAD model of the tested vehicle is created, and a comparison is made between stationary and non-stationary methods for simulating a rotating wheel.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/110176
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (30.50Mb)
POSUDEK (240.7Kb)
POSUDEK (169.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12122 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV