Prototyp pro RPG hru
Prototype for RPG-based Game
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Sergei Abmanzin
Supervisor
Bernhauer David
Opponent
Matoušek Jan
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem bakalářské práce je hlavně implementace prototypu počítačové hry na hrdiny. Základní principy hry jsou popsány v dokumentu. Sekce obsahují také srovnání existujících řešení, jako je Zaklínač 3: Divoký hon, Divinity: Original Sin II a Fallout 4. Důležitým prvkem práce je porovnání softwaru pro vytváření her. Sekce obsahují srovnání herních enginů jako Unity, Unreal Engine a CryEngine. Práce se týká vytvoření systému dialogů. Výsledkem práce je funkční prototyp hry na hrdiny vytvořené pomocí Unreal Engine a pomocí programovacího jazyka C++. Výsledná hra je k dispozici jako spustitelný balíček pro platformu Windows. The purpose of the bachelor's thesis is mainly to implement a prototype of a computer role-playing game. The basic principles of the game are described in the document. The sections also contain a comparison of existing solutions such as The Witcher 3: Wild Hunt, Divinity: Original Sin II and Fallout 4. An important element of the work is a comparison of softwares for creating games. The sections contain a comparison of such game engines as Unity, Unreal Engine and CryEngine. The work concerns the creation of a system of dialogues. The result of the work is a functional prototype of a role-playing game created on the Unreal Engine using the C++ programming language. The resulting game is available as an executable package for the Windows platform.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]