ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Microelectronics
  • Master Theses - 13134
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Microelectronics
  • Master Theses - 13134
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh řízení motoru e-kompresoru pro použití v automobilovém průmyslu.

Design of an E-compressor Motor Control Solution for Use in the Automotive Application.

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michal Kopiar
Supervisor
Záhlava Vít
Opponent
Jung Václav
Field of study
Elektronika
Study program
Elektronika a komunikace
Institutions assigning rank
katedra mikroelektroniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce představuje studii o návrhu a implementaci prototypu vysokonapěťového měniče pro e-kompresory elektrických vozidel (EV), s důrazem na pokročilou výkonovou elektroniku, řídící algoritmy a robustní hardwarový design. Měnič obsahuje tranzistory SiC v konfiguraci B6, vestavěný mikrokontrolér, obvodové rozhraní resolveru a izolovanou komunikaci USB, mezi dalšími komponentami, vše pečlivě uspořádané na vysokonapěťové DPS. Design dodržuje automobilové standardy pro vysokonapěťové aplikace a integruje robustní ochranné mechanismy, jako je ochrana proti přetížení (OCP). Proveditelnost měniče je demonstrována prostřednictvím laboratorních testů a je dále diskutována v kontextu komerční výroby, což zdůrazňuje její potenciál pro snížení nákladů a škálovatelnost. Studie také objasňuje významnou roli e-kompresoru a s ním spojeného měniče při zlepšení termálního managementu baterií EV, čímž přispívá k výkonnosti a spolehlivosti EV.
 
This thesis presents a study on the design and implementation of a high voltage motor controller prototype for electric vehicle (EV) e-compressors, with an emphasis on advanced power electronics, control algorithms, and robust hardware design. The motor controller features SiC transistors in a B6 configuration, onboard microcontroller, resolver interface circuitry, and insulated USB communication, among other components, all meticulously arranged on a high voltage PCB. The design adheres to automotive standards for high voltage applications and integrates robust protection mechanisms, such as Over Current Protection (OCP). The viability of the controller is demonstrated through laboratory testing and is further discussed in the context of commercial production, highlighting its potential for cost reduction and scalability. The study also elaborates on the significant role of the e-compressor and its associated controller in enhancing the thermal management of EV batteries, thereby contributing to the performance and reliability of EVs.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/110032
View/Open
PLNY_TEXT (27.48Mb)
PRILOHA (24.07Mb)
POSUDEK (846.2Kb)
POSUDEK (859.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13134 [285]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Řízení otáček BLDC motorů pomocí kitu Arduino 

    Author: Lipčák Ondřej; Supervisor: Bauer Jan; Opponent:
    Tato práce nabízí úvod do problematiky BLDC motorů. V první části jsou popsány jejich základní konstrukční směry. Je zde rovněž stručný rozbor jejich elektrických a mechanických vlastností. Další část se týká zejména ...
  • Modelování a analýza BLDC motoru pro pohon sportovního letadla 

    Author: Daniel Jirát; Supervisor: Chomát Miroslav; Opponent: Huzlík Rostislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-10)
    Diplomová práce se zabývá úvodem do problematiky implementace elektrických motorů do letecké techniky a následnou simulací BLDC motoru určeného do malého ultralehkého letadla. V první části je základní přehled možností ...
  • Perspektivní pohony pro elektrická vozidla 

    Author: Radim Nejedlý; Supervisor: Buhr Karel; Opponent: Fajtl Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-01)
    Tato bakalářská práce se zabývá pohony lehkých elektrických vozidel. Předně je provedena rešerše v této oblasti a dále se práce věnuje samotnému návrhu. Cílem práce byl návrh trakčního pohonu s využitím softwarového prostředí ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV