Interaktivní prostředí pro vizualizaci a testování udržování formací v multi-agentním hledání cest
Interactive Environment for Visualization and Testing of Formation Maintenance in Multi-Agent Path Finding
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jakub Votrubec
Supervisor
Surynek Pavel
Opponent
Matoušek Jan
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V teoretické části práce se zabýváme seznámením čtenáře s problematikou udržování formací v multi-agentním prostředí a vysvětlením algoritmu použitého v praktické části. V praktické části poté navrhujeme a implementujeme interaktivní aplikaci pro vizualizaci a testování udržování formací v multi-agentním prostředí. Zvolený problém jsme vyřešili vybudováním interaktivní aplikace v herním enginu Godot a postavením struktury pro konkrétní implementace algoritmů v jazyce C++. K testování používáme algoritmus pro udržování formací, kterému se věnujeme v literární rešerši. Hlavním výsledkem je aplikace, která umožňuje uživatelsky přívětivý způsob využití algoritmu pro řešení uživatelem zadaných problémů, dále umožňuje problémy upravovat a zkoušet najít jejich optimální řešení. Kompletní zdrojový kód a již zkompilovanou aplikaci připravenou na spuštění lze nalézt v přiloženém médiu. In the theoretical background, we introduce the reader to the problem of maintaining formations in a~multi-agent environment and explain the algorithm used in the practical part. In the practical part, we then design and implement an interactive application for visualizing and testing formation maintenance in a~multi-agent environment. We solved the chosen problem by building an interactive application in the Godot game engine and creating a structure for implementations of the algorithms in C++. For testing, we use the formation maintenance algorithm discussed in the theoretical background. The main result is an application that provides a user-friendly way of using the algorithm to solve user-specified problems, as well as allowing us to modify the problems and try to find their optimal solution. The complete source code and the already compiled application ready to run can be found on the attached media.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]