Vytvoření počítačové hry v prostředí automobilových závodů, kde bude možno získávat manažerské dovednosti
Creating a formula 1 racing computer game, where the user will be gaining managerial competencies
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
František Sciranka
Supervisor
Pešek David
Opponent
Buchtela David
Field of study
Informační systémy a managementStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Táto bakalárska práca sa zaoberá motošportom. Práca analyzuje detaily z trhu hier v tomto segmente, vedenia tímu, súvis medzi vekom a výkonom pilota, funkciou zamestnancov a vplyv schopností jazdca, auta a vlastnosti okruhu na výsledky pretekov. Práca tiež analyzuje spôsob rozhodovania pri výbere názvu, jazdcov, dodávateľov, či vývoji vozidla, alebo výbere vhodnej série. Na analýzu nadväzuje Návrh vhodných algoritmov a podoby hry. Štúdia uskutočniteľnosti rozoberá náklady, výber technológií, vhodných algoritmov, a stratégiu predaja. This bachelor's thesis is researching motorsport. The work analyzes details from the gaming market in this segment, team leadership skills, the connection between driver's age and his performance in races, employee jobs in team, and the impact of driver skills, car and circuit on race results. The work also analyzes the decision-making process when choosing a team name, drivers, suppliers, vehicle development, or choosing a suitable series. The analysis is followed by the section with design of suitable algorithms and graphics of the game. The feasibility study consist of calculated costs, and managing use of technology, appropriate algorithms, and sales strategy.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]