ETCS DMI II - Implementace rozdílů na lokomotivách provozovaných v České republice oproti normě ETCS.
ETCS DMI II - Implementation of differences between locomotives operated in the Czech Republic and ETCS subsets
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Ondřej Měšťan
Supervisor
Chludil Jiří
Opponent
Leso Martin
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá rozšiřenim vyvijeného vlakového simulátoru ETCS, komponenty DMI. V práci je analyzována dostupná dokumentace, aktuálni stav projektu a porovnávána podoba displejů z lokomotiv Bombardier Traxx MS2 a Siemens Vectron vůči originálni specifikaci od ERA. Návrh se zabývá možnostmi emulace fyzických tlačitek na dotykovém displeji a reorganizaci struktury konfiguračnich souborů. Kromě popisu implementace práce obsahuje i přiručky k instalaci, dalšimu vývoji aplikace a tvorbě vzhledů displeje z dalšich lokomotiv. Výsledné řešeni je podrobeno testováni přimo na dotykovém průmyslovém displeji a je připraven scénář uživatelského testováni různých vizuálnich provedeni stejného displeje. This thesis deals with the extension of the ETCS train simulator project, DMI component. The thesis analyses the available documentation, current status of the project and compares the appearance of the displays from Bombardier Traxx MS2 and Siemens Vectron locomotives against the original ERA specification. The proposal addresses the possibilities of emulating physical buttons on the touchscreen and reorganizing the structure of the configuration files. In addition to describing the implementation, the thesis includes guides to installation, further development of the application and the creation of display layouts from other locomotives. The resulting solution is tested directly on an industrial touchscreen and a scenario for user testing of different visual versions of the same display is provided.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]