ETCS - EVC - Modul pro výpočet brzdných křivek
ETCS - EVC - Braking curves computation module
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Doležal
Vedoucí práce
Matoušek Jan
Oponent práce
Leso Martin
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, konkrétně trenažerem zmíněného zabezpečovače, který vzniká ve spolupráci Fakulty dopravní a Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze. Práce se zaměřuje na výpočet brzdných křivek a s nimi spojených limitů. Vytvořené řešení počítá pro danou rychlost vlaku brzdné vzdálenosti a je tak nedílnou součástí mechanismu, který zabraňuje srážce vlaku s okolím. Přínosem této práce je srozumitelnost a přehlednost kódu brzdných křivek, díky čemuž je modul lehce použitelný i pro ostatní členy projektu. Další výhodou je strukturalizace kódu, která umožňuje kvalitní testování. This bachelor's thesis deals with the European train security system ETCS, specifically the simulator of the mentioned security system, which is created in cooperation between the Faculty of Transport and the Faculty of Information Technologies of the Czech Technical University in Prague. The thesis focuses on the calculation of braking curves and the limits associated with them. The created solution calculates the train distance for a given speed and is thus an integral part of the mechanism that prevents the train from colliding with its surroundings. The benefit of this work is the comprehensibility and clarity of the braking curve code, which makes the module easy to use for other members of the project. Another advantage is the structuring of the code, which enables quality testing.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1724]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...