Prověření ekonomické výhodnosti Evropského modulárního systému
Examination of the economic viability of European modular system
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Josef Klučina
Supervisor
Pilát Daniel
Opponent
Dorda Michal
Study program
Logistika a řízení dopravních procesůInstitutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá potenciálním vlivem využití dlouhých nákladních souprav na přepravní náklady. Cílem výzkumu je poskytnout komplexní analýzu celospolečenských nákladů a přínosů dlouhých souprav ve srovnání se standardními soupravami s ohledem na různé typy tras. Práce přispívá do probíhající diskuse o využití dlouhých souprav, zejména s ohledem na celospolečenské náklady a náklady dopravců. Porovnáním různých typů tras výzkum nabízí pohled na potenciální výhody a nevýhody dlouhých souprav v konkrétních situacích. Výsledkem této práce bude zjištění vlivu využití dlouhých souprav na přepravní náklady. Tyto poznatky ukážou, zda jsou tyto vozidla pro dopravce ekonomicky výhodná a zda je pro stát výhodné vytvořit pro ně vhodné legislativní prostředí. This diploma thesis focuses on the potential impact of using long truck combinations on transport costs. The aim of the research is to provide a comprehensive analysis of the societal costs and benefits of long trucks compared to standard ones, taking into account different types of routes. The thesis contributes to the ongoing discussion on the use of long trucks, particularly regarding societal costs and carrier expenses. By comparing different types of routes, the research offers insights into the potential advantages and disadvantages of long trucks in specific situations. The outcome of this thesis will be the determination of the impact of using long trucks on transport costs. These findings will shed light on whether these vehicles are economically beneficial for carriers and whether it is advantageous for the state to establish a suitable legislative framework for them.
Collections
- Diplomové práce - 16117 [200]