Optimalizace Metody vyhodnocení kvality provozu spojů veřejné hromadné dopravy
Optimization of the Quality of Public Transport Operation Evaluation Method
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Markéta Jirmanová
Supervisor
Novotný Vojtěch
Opponent
Blechová Markéta
Study program
Dopravní systémy a technikaInstitutions assigning rank
ústav dopravní telematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Celkový nárůst mobility obyvatel v poslední době vyvolal větší poptávku po udržitelné mobilitě, která je pro budoucí rozvoj měst nezbytná. Vzhledem k narůstajícím kongescím ve městech, způsobených vysokým počtem automobilům, je důležité zaměřit se na městskou hromadnou dopravu, která je vhodnou a udržitelnou alternativou k individuální automobilové dopravě. Cílem této práce je optimalizovat parametry Metody vyhodnocení kvality provozu veřejné dopravy, která byla vyvinuta v roce 2017 a může se stát důležitým nástrojem při zavádění preferenčních opatření a celkovém zkvalitnění provozu MHD. Tato optimalizace byla provedena na základě vyhodnocení souboru reálných dopravních dat ze 107 mezizastávkových úseků ve 4 různých městech. Nakonec byla implementována optimalizovaná Metoda vyhodnocení kvality provozu veřejné dopravy a výsledky byly porovnány s verzí roku 2017, s cílem, aby se Metoda vyhodnocení kvality provozu veřejné dopravy opět přiblížila využití v praxi. The recent overall increase in the populations mobility has created a greater demand for sustainable mobility, which is essential for the future development of cities. Given the increasing congestion in cities caused by the high number of cars, it is important to focus on public transport, which is a suitable and sustainable alternative to individual car transport. The aim of this thesis is to optimize the parameters of the Public Transport Quality of the Service Evaluation Method, which was developed in 2017 and can become an important tool in the implementation of priority measures and the overall improvement of public transport operations. This optimization was carried out on based on the evaluation of a set of real traffic data from 107 inter-stop sections in 4 different cities. In the end, it was implemented by the optimized Level of Service of Public Transport Operation Evaluation Method for evaluating the quality of public transport operations and the results were compared with the 2017 version, with the aim that the Level of Service of Public Transport Operation Evaluation Method was again closer to being used in practice.