ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transportation Systems
  • Master Theses - 16112
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transportation Systems
  • Master Theses - 16112
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelování vybraných částí pohybu autobusů VHD na komunikační síti

Modelling of Segments of Public Transport BUS Operation on Urban Road Network

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tomáš Klinský
Supervisor
Novotný Vojtěch
Opponent
Maléř Čeněk
Study program
Dopravní systémy a technika
Institutions assigning rank
ústav dopravních systémů



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této diplomové práce je na základě metody dekompozice pohybu vozidla veřejné dopravy vybrané podrobit vybrané situace („manévry“) analýze pomocí mikrosimulace za účelem bližšího pochopení chování účastníků silničního provozu, posouzení zdržení vozidel VHD (případně i ostatních vozidel silniční dopravy) v těchto situacích a určení vhodného dopravně-inženýrského uspořádání komunikace v souvislosti s těmito preferenčními opatřeními. Výsledky a nabyté poznatky mají dopad jak do praxe (optimální dopravně-inženýrské provedení preferenčních opatření), tak do další vědecko-výzkumné činnosti.
 
The aim of this thesis is to use the method of public transport manoeuvre decomposition to analyse selected situations ("manoeuvres") using microsimulation in order to further understand the behaviour of road users, to assess the delays of public transport vehicles (and other road transport vehicles) in these situations and to determine the appropriate traffic engineering layout in relation to these public transport priority measures. The results and findings will be used both in practice (optimal traffic engineering design of public transport priority measures) and for further scientific research.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109471
View/Open
PLNY_TEXT (3.155Mb)
PRILOHA (492.4Kb)
PRILOHA (563.9Kb)
PRILOHA (77.49Kb)
POSUDEK (277.7Kb)
POSUDEK (207.0Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16112 [448]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV