Interaktivní Instalace s Podmořskými Flokujícími Zvířaty pro Děti
Interactive Installation with Underwater Flocking Animals for Children
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Ježowicz
Vedoucí práce
Žákovská Uršula
Oponent práce
Radakulan Vojtěch
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této práce je seznámit se s fenoménem flokování zvířat v přírodě a vytvoření interaktivní podvodní simulace pro děti za pomocí Datově orientované technologie (Dots) dostupné v herním enginu Unity. Dostupná řešení pro flokování zvířat, která jsou k dostání na Unity asset storu a Unreal Marketplace jsou taktéž prozkoumána. Upravená verze Reynoldsova Boids algoritmu je použita pro potřeby simulace a porovnání mezi řešením využívajícím objektově orientované programování (OOP) a Entity Component System (ECS) alternativu, která značně zvyšuje výkon simulace, je taktéž součástí této práce. Za účelem interakce byla použita Interaktivní stěna vyvíjena na Českém Vysokém Učení Technickém v Praze. Simulace byla otestavána na skupině, která se skládala z dětí i dospělých. Na základě porovnání flokovacího algoritmu za použití technologie ECS s OOP přistupem jsem došel k závěru, že použitím ECS přistupu lze dosáhnout značného zvýšení ve výkonu a zároveň ECS alternativa otevírá nové možnosti pro simulace v reálném čase. The main purpose of this work is to get acquainted with the phenomenon of animal flocking observed in nature and the creation of an interactive underwater simulation for children using Unity’s Data-Oriented Technology Stack (Dots) with Entity Component System (ECS). Available solutions for animal flocking that can be found on the Unity asset store and Unreal Market are examined as well. A modified version of Reynold’s Boids algorithm is used for the purposes of the simulation and a comparison between the Object Oriented Programming (OOP) approach and implementation that leverages performance using the ECS is provided. For the purposes of the interaction, an Interactive wall with motion-capture functionalities developed at Czech Technical University in Prague was used. The simulation was tested with a group that consisted of both children and adults. It was concluded that the performance gained by the usage of the ECS approach instead of a classic OOP approach is significant and opens new possibilities in real-time simulation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]