Měření povrchu BRDF s využitím LIGHTEC Minidiff V2 pro využití v programování her
BRDF surface reflectance using LIGHTEC Minidiff V2 for Game Engines
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lukáš Cezner
Vedoucí práce
Havran Vlastimil
Oponent práce
Filip Jiří
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá možností využití naměřených dat odrazivosti skutečných materiálů pro simulaci osvětlení povrchů v herních enginech Unity a Unreal Engine za účelem dosažení realistického vzhledu 3D objektů v počítačových hrách. Nejprve jsou v úvodu popsány fyzikální aspekty BRDF a kategorizovány existující analytické modely BRDF. Dále jsou rozebrány některé formáty pro ukládání dat BRDF, popsán měřící přístroj MiniDiff v2 od společnosti Synopsys (dříve Lightec) a proces měření vzorků. Výsledkem práce jsou naměřená data 217 vzorků, vytvořená aplikace na zpracování a export naměřených dat BRDF, krátká videa zobrazení a shadery implementované v herních enginech Unity a Unreal Engine. This thesis investigates the possibility of using measured reflectance data of real materials to simulate the illumination of surfaces in Unity and Unreal Engine game engines in order to achieve realistic appearance of 3D objects in computer games. First, the physical aspects of BRDF are described and existing analytical models of BRDF are categorized. Then, some BRDF data storage formats are discussed, the MiniDiff v2 measuring instrument from Synopsys (formerly Lightec) and the sample measurement process are described. As a result of the work, 217 samples have been measured, an application has been developed to process and export the measured BRDF data, short videos of BRDF visualizations and shaders implemented in the Unity and Unreal Engine game engines.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]