Predikce vybraných událostí v basketbalovém utkání
Predicting selected basketball match events
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Radim Křesťan
Supervisor
Klouda Karel
Opponent
Novák Petr
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra aplikované matematikyDefended
2023-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá problematikou živých předpovědí v oblasti basketbalu, konkrétně v NBA. Práce stručně popisuje doménu, které se predikce týkají a obsahuje analýzu experimentů, které již v minulosti byly provedeny. Dále detailně popisuje proces a možnosti získání dat, na kterých jsou následně experimentálně testovány jednotlivé metody. V praktické části této práce bylo použito několik modelů, mezi něž patří například lineární regrese a náhodné lesy. Nejúspěšnější byla metoda lineární regrese, která měla ve většině predikcí nejmenší odchylku. Predikovány byly statistiky hráčů na konci utkání s tím, že byla známá data z poloviny zápasu. This thesis is focused on live predictions in basketball, specifically in NBA. The thesis briefly describes the domain and includes an analysis of experiments that have been conducted in the past. It also describes the process and the possibilities of data mining. In the practical part of this thesis, several models have been used, including but not limited to linear regression and random forests. The most successful method was linear regression which had the lowest error in majority of predictions. Player stats at the end of the game were predicted with known mid-game data.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [370]