Návrh nového železničního mostu nad stávající železniční tratí
Design of a new railway brige over an existing railway track
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Richard Vaněk
Vedoucí práce
Hájek Radek
Oponent práce
Machač Josef
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíObhájeno
2023-02-16Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením dvoukolejného železničního mostu vedeného přes stávající železniční trať a přilehlé pozemní komunikace. V rámci předběžného návrhu bylo zkoumáno několik variant řešení ze kterých byla vybrána finální varianta, která byla v této práci zpracována. Jedná se o typ prefabrikované segmentové konstrukce tvořené betonovou komorovou mostovkou. Most je složen ze tří polí o rozpětí 33,5 + 46,0 + 33,5 m. Jako způsob výstavby byla zvolena metoda montáže po polích s výsuvným zavážecím zařízením. V rámci statického výpočtu je konstrukce navržena a posouzena na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti s tím, že speciální důraz je kladen na prověření možnosti zachovat na mostě průběžnou bezstykovou kolej. Součástí výkresové dokumentace jsou podrobné výkresy konstrukce a jejího předpětí. The topic of this diploma thesis is focused on design and analysis of a double-track railway bridge over existing railway track and adjacent roads. In preliminary design there were several options of the bridge considered. From these options the final design was chosen. Construction consists of precast concrete cell girder deck segments. The bridge is devided into three spans of 33,5 + 46,0 + 33,5 m. As a construction method was chosen Span-by-Span method with retractable binding device. Within the static calculation a structure is designed and assessed according to the ultimate limit state (ULS) and the serviceability limit state (SLS). Special attention was given to the possibility to design the bridge to be able to carry continuous welded rail (CWR) traclk according to the current design requirements. Details of construction and prestressing details are included in the technical drawings.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [486]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)